Schrijf jij weleens een bericht op je website? Een nieuwsbericht waarin jij iets deelt met je doelgroep. Ik hoop dat jij dit regelmatig doet. Het helpt je namelijk onwijs goed bij je online zichtbaarheid. Het schrijven van nieuwsberichten heeft nogal wat voordelen.
Misschien doe jij dit al, dan ben ik blij. Anders hoop ik natuurlijk dat je hier snel mee begint. Voordat je begint geef ik je alvast wat tips.
Maar ook dan vergeet je nog wel eens wat. Je bent blij dat je het artikel geschreven hebt en publiceert het. Dan kom je erachter dat je geen gebruik hebt gemaakt van tussenkoppen en dat afbeeldingen niet geoptimaliseerd zijn. Daarom geef ik je een handige checklist. Als je deze volgt vergeet je nooit weer iets bij je nieuwsbericht. Print hem uit en hang deze bij je computer.
Checklist
- Ik heb een aantrekkelijke titel
- Ik maak gebruik van tussenkoppen zodat mijn tekst scanbaar is. Deze heb ik in H2 of H3 opgemaakt.
- Ik heb een opsomminglijst met bullet points gemaakt
- Ik maak gebruik van interne links naar andere berichten
- Mijn blog bevat afbeeldingen
- De afbeeldingen heb ik niet heel groot geupload
- De afbeeldingen hebben een goede titel, hebben een ALT-tekst en een beschrijving
- Ik eindig het bericht met een call-to-action waar ik bijvoorbeeld mijn dienst of product promoot
- Het bericht heeft een duidelijke SEO titel en META omschrijving
- Heeft mijn (potentiële) klant iets aan dit bericht?
Conclusie
Als jij ervoor zorgt dat jij alle punten van de checklist kunt afvinken dan weet ik zeker dat dit je gaat helpen bij het vergroten van je online zichtbaarheid. Een goed nieuwsbericht is onderdeel van je effectieve website. Wil je weten waar een effectieve website nog meer aan voldoet? Kom naar mijn eerstvolgende workshop of maak een afspraak voor een 1-op-1 sessie.