Heb je de basisinstellingen van je zakelijke facebookpagina goed ingesteld? Dan gaan we een stapje verder. Je wilt natuurlijk mensen hebben die je pagina liken. En hoe meer likes je hebt hoe meer je bedrijf, dienst of evenement onder de aandacht komt.

Hoe genereer je fans voor je zakelijke facebookpagina?

Nodig al je vrienden uit om de pagina te liken

Je hebt aardig wat vrienden op je persoonlijke facebookpagina. Het zou mooi zijn dat deze vrienden je zakelijke facebookpagina ook gaan liken. Je kunt ze er niet toe dwingen maar er wel voor uitnodigen. Wanneer je ingelogd bent zoek je je zakelijke pagina op. Onder de omslagfoto staat enige informatie over ‘het aantal vind-ik-leuks’, het ‘berichtenbereik’, ‘je pagina promoten’ en ‘vrienden uitnodigen’. Bij het aanklikken van deze laatste komt er een venster tevoorschijn met al je eigen vrienden. Zodra je ‘uitnodigen’  hebt aangeklikt krijgt de vriend een uitnodiging om de facebookpagina te liken.

Vermeld je facebookpagina in de e-mail handtekening

Je email handtekening is de plek om informatie te vermelden die geattendeerd moet worden bij de ontvanger van je mail. Deze handtekening kun je standaard instellen, zo wordt de handtekening automatisch toegevoegd aan een bericht. Vermeld hier de link naar je zakelijke facebookpagina, je website en eventueel andere social media kanalen. Zo komt de ontvanger altijd in aanraking met je online kanalen en is de kans groot dat hier een bezoek aan wordt gebracht.

Zet social media buttons op je website

Met social media buttons kan de lezer van je website de inhoud delen via bijvoorbeeld facebook. Vaak worden ze onder berichten gezet, terwijl niet alle bezoekers de tijd nemen om naar beneden te scrollen. Zet ze dan ook boven het bericht, zo vallen ze beter op.

Koppel je zakelijke pagina aan je profielpagina

Je wilt je zakelijke facebookpagina makkelijk vindbaar maken voor facebookgebruikers. Dit kun je onder andere doen door je bedrijfspagina te koppelen aan je profielpagina. Je geeft op je profielpagina aan waar je werkt, daar voer je de bedrijfspagina in. Zodra een bezoeker kijkt bij je gegevens en over de naam van het bedrijf waar je werkzaam ben scrolt dan komt de bedrijfspagina tevoorschijn. Deze kan ook direct geliked worden, zonder eerst naar de pagina te hoeven.

Zet een facebook like-box op je website

Heb je al een facebook like-box op je website? Nee, doe dit dan. Het kan je veel likes opleveren. De facebook like-box nodigt bezoekers uit om je facebookpagina te liken. Heeft de bezoeker facebook, dan ziet hij of zij gelijk de vrienden die de pagina ook geliked hebben. Ik raad  iedereen aan om deze like box te installeren. Het is een handige tool om je facebookpagina bij websitebezoekers onder de aandacht te brengen. Als je deze nog niet en weet je niet hoe dit moet? Neem dan zeker contact met me op via deze website of mail info@herderbeeldentekst.nl.

Volgende keer

Ik hoop natuurlijk dat je iets hebt aan deze gratis tips. Heb je mijn facebookpagina al geliked? Zo blijf je gemakkelijk op de hoogte van het laatste nieuws. Aankomende vrijdag geef ik je tips hoe je betrokkenheid bij je pagina creëert.