Je website. Een kwelgeest of een hoera momentje? Hoe dan ook, het is een belangrijk fundament van je bedrijf. Het is MEER dan je visitekaartje. Je doelgroep leert je er kennen, leest over je producten en vindt de informatie die hij zo graag wil hebben. Genoeg redenen dus om deze tot in kleinste punt te hebben verzorgd. Maar waar voldoet een goede website aan. Als je deze checklist gebruikt ben je al een heel eind.

Homepagina

  • Is HELDER en OVERZICHTELIJK. Geeft in 2 a 3 seconden weer welk probleem jij oplost, wat je belofte is en voor wie.
  • Ook op deze pagina ben jij ZICHTBAAR. Het geeft gelijk een PERSOONLIJK gevoel
  • Vermeld een paar RECENSIES
  • Geef je laatste nieuwsberichten weer.

Onderschat de waarde van deze pagina niet. Het grootste deel van je bezoekers komt er. Creëer rust en overzicht. Origineel zijn is goed maar laat mensen niet zoeken. We zijn gewend aan een bepaalde structuur op websites. Door deze aan te houden voorkom je dat mensen de informatie niet vinden waar ze naar op zoek zijn.

Over mij / over het bedrijf

Hier leert de websitebezoeker je kennen. Wie ben jij? Wat is de missie, je visie, je drijfveren en je passie? Durf je kwetsbaar op te stellen zodat de bezoeker je ook ECHT leert kennen. Laat ook hier anderen over jou aan het woord. En vergeet niet de foto’s van jezelf en van je omgeving.

Je aanbod

Een pagina waarin jij je dienst of product aanbiedt. Een echte salespagina zonder afleiding. Benoem de pijn van de klant. Benoem het met voorbeelden zodat het herkenbaar wordt. Geef de gevolgen weer voor als er niets gedaan wordt. Tot slot komt jouw aanbod. De tekst vul je aan met recensies van mensen die je al geholpen hebt. En vergeet die call-to-action niet. Zorg dat het doel van de pagina helder is.

Contactpagina

Zijn jouw contactgegevens ACTUEEL en DUIDELIJK zichtbaar?

  • Heb je een CONTACTFORMULIER op je website?
  • Geeft de tekst bij dit contactformulier aan wat er gebeurt als deze ingevuld wordt?
  • Vergeet je het mailadres niet? Ook al staat er een contactformulier op de website.
  • Als je mensen ergens ontvangt vergeet dan niet om de routebeschrijving en informatie over parkeren of openbaar vervoer te geven

Afbeeldingen

Ik zie ze nog TE vaak. De internetplaatjes op een website. Die lelijke pijlen of zwarte poppetjes die gebruikt worden bij de teksten. Niet meer doen. Het zegt HELEMAAL niets. Niets over jou en niets over het product. Maak zelf afbeeldingen, of nog beter: laat ze maken. Afbeeldingen waar jij op staat. Alleen of vraag iemand die ‘figurant’ wil staan. Geloof me; je bent veel persoonlijker.

Dan nog een paar puntjes om op te letten

  • Maak die onvergetelijke indruk
  • Neem aanbevelingen van klanten op
  • Zorg ervoor dat je website goed vindbaar is
  • Vergelijk je website met een spinnenweb. Laat pagina’s met elkaar verbinden door linkjes
  • Zorg voor de P.I.T op je website
  • Geef mensen de mogelijkheid om te reageren.
  • Plaats keurmerken en awards als je ze hebt. Vermeld beroepsverenigingen waar je lid van bent.
  • Wat voor jou heel helder is hoeft voor een ander niet zo te zijn. Vraag een leek om mee te kijken, om de teksten te lezen, om de opmaak te bekijken. Of alles helder is. Want dat moet het zijn.

 

Alles een check of is er werk aan de winkel? Ik kan met je meekijken of vraag anderen om hun mening in de Facebookgroep Powervrouwen in de sport, voeding of gezondheid.