Geeft jouw website een duidelijk antwoord op de vraag van je ideale klant? Is het gelijk helder waar jij je klant mee kunt helpen?  Een websitebezoeker besluit in 2 a 3 seconden of ze op de website blijven of verder gaan. In deze luttele seconden moet jij de websitebezoeker over zien te halen om te blijven. Zorg dus dat jij duidelijk maakt welke probleem jij oplost en wat de belofte is. 

Maar hoe doe je dat dan? Hoe laat je zo snel mogelijk zien wat jij je klant te bieden hebt.

Tagline

Eén van de belangrijkste manieren om je belofte snel weer te geven is de Tagline. Dit is het tekstje bij je logo. Soms maar enkele woorden maar vaak de belangrijkste tekst op je website. Je maakt in een paar woorden duidelijk waar je voor staat en waar je ondernemers mee helpt. Met dit stukje tekst omschrijf je je bedrijf. De tagline hoort op elke pagina van je website terug te komen. Een bezoeker hoeft namelijk niet altijd via de homepagina binnen te komen en moet ook op andere pagina’s gelijk weten wat hij kan verwachten.

Hoe maak je een tagline?

Denk bij het maken van een tagline aan je doelgroep. Wie zijn ze, wat willen ze en waar help jij ze mee? Vertel eerlijk en helder wat jij doet. Vermijd de clichés zoals ‘meer omzet’, ‘meer klanten’, ‘professioneel’ maar maak het specifiek. Ga brainstormen. Bedenk welke woorden bij je doelgroep horen. Houd het kort, je hoeft geen volzinnen te gebruiken. Vermijd hoofdletters, je wilt niet schreeuwerig overkomen. Vermeld duidelijk waarom de bezoeker bij jou moet blijven en niet naar de concurrent moet gaan.

Een goede tagline geeft antwoord op de vraag wie je bent, wat je doet en wat het resultaat daarvan is. Ga lekker spelen met de woorden. Je hoeft hem niet in één goed te hebben. Vaak is het een proces waarin steeds duidelijker wordt wat je nu eigenlijk wilt waarmaken.

Tagline weglaten?

Een tagline hoort bij je logo. Laat je deze weg dat is het voor bezoekers lastig om te raden waar jij voor staat. Stel dat een bezoeker nog nooit wat je bedrijf heeft gehoord. Weet diegene dan aan de hand van je bedrijfsnaam waar jij voor staat? Voorkom onbegrip door een paar duidelijke woorden. Ook al lijkt het duidelijk waar je website over gaat, vermeld het zeker. Ik kom zo vaak op een website waarbij ik moet zoeken waar de website over gaat.

Heb jij een tagline of ga je snel aan de slag na het lezen van dit artikel? Als je wel een tagline hebt, wat is deze dan? Vermeld deze in een reactie hieronder. Ik ben altijd nieuwsgierig hoe andere ondernemers zich presenteren. En je helpt een ander er mee.