Heb jij een effectieve website? Een website die je winst oplevert? Heb jij je website zomaar gemaakt of met een achterliggende gedachte? Ik zie dagelijks veel websites voorbij komen. En helaas zie ik ook vaak dezelfde fouten terug. Er ontbreken vaak dingen op de website die deze succesvol maken.

Veel voorkomende fouten zijn:

  • Het ontbreken van call-to-actions, de bezoeker weet niet wat er van hem verlangd wordt.
  • Er is geen nieuwsbrief aanwezig of de mogelijkheid tot inschrijven op de nieuwsbrief is niet prominent aanwezig.
  • Er staan geen recensies op de website die het bedrijf beoordelen. Recensies geven bezoekers het vertrouwen om contact met je op te nemen.
  • De afbeeldingen op de website zijn te groot waardoor deze langzaam laadt.
  • Er is geen zoekmogelijkheid aanwezig op de website.
  • De website pagina’s zijn niet met elkaar verbonden door middel van interne links.
  • De belofte van de website is niet duidelijk. Bezoekers weten niet waarvoor jij staat. In 2 a 3 seconde willen bezoekers helder hebben welk probleem jij oplost en wat jouw belofte is.
  • Geen ‘over mij’ / ‘over ons’ pagina waarin je je ervaringen en deskundigheid laat zien.
  • De contactgegevens zijn niet prominent aanwezig.
  • Jij bent zelf niet zichtbaar op de website.

Herken jij je in deze punten? Geen nood, je bent niet de enige die deze fouten maakt. Er zijn enkele kleine aanpassingen op je website nodig waardoor je website meer waard wordt en je conversie zal stijgen.

Durf jij het aan?

Weet je dat je website nog niet optimaal is of wil je weten hoe je nog beter kunt scoren met je website? Laat mij dan een website scan uitvoeren. Ik analyseer je huidige website en geef je gelijk een actielijst mee zodat jij duidelijk voor ogen hebt welke veranderingen je kunt doorvoeren.

Ik kijk o.a. naar techniek, content, inkomende en interne links, online marketing activiteiten en het design van je website. Door de verbeterpunten van deze website scan uit te voeren wordt je website meer waard.