Ik ga er in dit bericht gemakshalve van uit dat je een zakelijk e-mailadres hebt. Het staat professioneel en het adres is herkenbaar voor klanten. Weet je dat je een standaard bericht kunt toevoegen aan de mail? Door hier op de juiste manier gebruik van te maken attendeer je automatisch een grote groep mensen op je bedrijf. Er wordt weinig aandacht gegeven aan de e-mailhandtekening, terwijl het juist een mooi middel voor je online marketing is.

Waarom een e-mailhandtekening?

Door bij elke mail die je verstuurd een e-mailhandtekening te voegen komt de ontvanger in aanraking met je bedrijf. Een e-mailhandtekening geeft je identiteit weer, zorgt voor interactie en je hebt ruimte om speciale content aan te bieden. Dit stukje tekst dat je onder elke mail verstuurd is waardevol vanwege het herhalingseffect. Vaak gaan mensen pas ergens op klikken als ze er meerdere keren aan herinnerd zijn. Je kunt bijvoorbeeld heel mooi nieuwe acties omschrijven of de lezer overhalen om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief. Gebruik de uitstraling consequent bij elke werknemer zodat je herkend wordt aan de e-mailhandtekening.

Je e-mailhandtekening bij mobiele apparaten

De mail die gelezen en beantwoord wordt via mobiele apparaten is enorm. Automatisch wordt hier tekst zoals ‘verstuurd vanaf mijn Ipad’ toegevoegd. Ook deze handtekening kun je wijzigen zodat je bedrijfsgegevens zichtbaar zijn.

Wat zet je in je e-mailhandtekening?

 

  • Logo
    Je bedrijf wordt herkend aan je logo. Het is dan ook belangrijk om deze in je e-mailhandtekening te plaatsen. Het is je visitekaartje die je graag onder de aandacht brengt en hoort daarom in elke e-mail thuis.
  • Social media iconen
    Door de social media iconen in je e-mailhandtekening te zetten attendeer je ook je mailverkeer dat je aanwezig bent op bijvoorbeeld Facebook en/of Twitter. Door hier een link achter te zetten wordt je account weergegeven in een nieuwe browservenster zodra de ontvanger hierop klikt. Het gebruik van pictogrammen valt beter op dan bijvoorbeeld alleen het adres van je Facebookpagina.
  • Call-to-action
    Je kunt je e-mailhandtekening voorzien van elke content die jij graag onder de aandacht wilt brengen bij de ontvanger. Heb je een actie lopen, wil je graag dat men zich inschrijft voor de nieuwsbrief of heb je een weggever die je graag promoot, zet het in je e-mailhandtekening. Je vraagt aan de ontvanger om een actie te ondernemen, dit noemt men de call-to-action.
  • Contactgegevens
    Je mailverkeer moet weten hoe ze contact me je op kunnen nemen. Vermeld daarom al je contactgegevens in je e-mailhandtekening.

    E-mailhandtekening Herder Beeld en Tekst

    E-mailhandtekening Herder Beeld en Tekst

  •  Wat jij belangrijk vindt
    Elk bedrijf heeft natuurlijk zijn eigen beleid. Je kunt je e-mailhandtekening opvullen met de informatie die jij graag vertelt aan je mailverkeer.

Heb jij wel een zakelijke e-mailhandtekening?

Nu ben ik natuurlijk erg benieuwd naar jouw e-mailhandtekening? Heb je er al één of ga je na het lezen van deze blog één aanmaken. Heb je er vragen over of weet je niet hoe je de handtekening instelt? Dan help ik je graag. Neem contact met me op via info@herderbeeldentekst.nl.