Je zit al tijden naar je Facebookpagina te staren. Je wilt graag een bericht schrijven maar je weet niet waar je het nu weer over zult hebben. Of je hebt de goede voornemens om een blog te schrijven op je website maar na een kwartier staat de cursor nog steeds te knipperen op een lege pagina.

SUPER FRUSTREREND.

Je hebt je voorgenomen om regelmatig zichtbaar te zijn maar waar moet je het elke keer weer over hebben?

Je ideale klant 

Mijn eerste vraag, weet jij precies tegen wie je praat? Heb jij je ideale klant helder? Dit is de persoon voor wie je het liefst werkt en die in gedachten tegen over je zit. Jij bent er om het probleem van die persoon op te lossen. Leef je in in zijn of haar gedachtes. Het gaat om die persoon, niet om jou.

Hou het simpel. Behandel één onderwerp per keer. En je mag het echt wel eens herhalen. Want niet iedereen krijgt jouw artikelen altijd onder ogen.

De berg

Je ideale klant komt bij jou voor de oplossing van een probleem. Jij wilt ze meenemen naar een bepaald leven. Jullie gaan samen op reis. Jij hebt deze reis al overwonnen en staat aan de top.

Je doelgroep staat nog aan het begin of is halverwege maar moet nog een stuk afleggen voordat deze boven is. Tijdens deze reis zijn er uitdagingen en belemmeringen die overwonnen moeten worden om verder te kunnen.

Je hebt vast wel eens een berg beklommen. Geen één berg gaat recht omhoog. Stel je eens voor dat je met je ideale klant op pad bent. Jij bent al boven en staat te genieten van het uitzicht. Je ideale klant is halverwege en ziet jou daar boven staan.

Het regent en je klant ziet het niet meer zitten om de reis verder te gaan. Ze gaat erbij zitten en verlangt naar iemand die je kan helpen om het goede pad te vinden. Iemand die vertelt waar ze langs moet om snel boven te komen. Ze schreeuwt zich de longen uit het lijf om jou te bereiken.. Maar jij ziet en hoort haar niet. Je kijkt VOLLEDIG over je heen.

Zie je het al voor je? Dat jouw ideale klant daar zit te wachten totdat je hem hoort of ziet? Dat wil je toch niet?

Verplaats je in je ideale klant

Door je goed te verplaatsen in je ideale klant weet jij precies welke uitdagingen en belemmeringen ze tijdens de reis naar de top tegenkomen. Deze uitdagingen en belemmeringen kun jij gebruiken om over te posten op Facebook of op je website. Ga met ze in gesprek of schrijf alle belemmeringen op die ze tegen kunnen komen.

Hulp nodig? Je weet me te vinden. Of word lid van mijn facebookgroep Powervrouwen in de sport, voeding of gezondheid.

.